Název

DK

Popis

Po delších úvahách a plánování jsem se spolu se synem rozhodl pro stavbu v pořadí již třetího dětského kolejiště.První bylo ještě s plechovým kolejivem,druhé měl již kolejivo profilované a bylo na otočných ramenech sklopné směrem ke zdi.Toto značně omezovalo přístup do zadních partií a při každé zaklopení bylo nutné sejmout vždy všechna vozidla,což byla práce únavná a zdlouhavá.U této třetí verze jsme se rozhodli koncipovat kolejiště jako vytahovací ke stropu.Bylo třeba od počátku použít co nejlehčí materiály na stavbu,tzn.deska z překližky,kopce z polystyrénu.Aby se překližka neprohýbala,olemoval jsem celou desku rozměru 155x105cm hliníkovými L-profily 20x20mm o tloušťce materiálu 2mm.Boční kulisa na pravé straně je sklopná pomocí pantů,zadní čelo je nasunuté a levá bočnice je přišroubovaná pomocí L-konzolí.Jako tažné zařízení,sloužící k vytažení celé sestavy ke stropu jsem využil pohonu pro exteriérové žaluzie,který se skládá z U-profilu,v němž jsou nasunuta dvě(může být i více)ložiska s tažnou páskou ze speciálního pevného materiálu.Pohonnou jednotku tvoří žaluziový motor Geiger J5606 s koncovým vypínáním úvratí,vypínačem pro horní dojezd a s termostatickým vypínáním při přetížení.Protože se v oboru stínící techniky dlouhá léta pohybuji,nebyl problém vyrobit si z různých přebytků takovouto soustavu.Motor Geiger (230V,90W,6Nm,0,4A).Jinak i jiné výrobky od firmy Somfy či Elero,fungující na stejném principu a také o různých výkonech či Nm lze použít.jsou zpřevodovány do takové síly,že pouhou rukou nelze při spuštěném motoru tažnou pásku udržet .Celý hnací komplet je zasazen v držácích,které obepínají nosný profil a jsou přikotveny ke stropu pokoje. Pro zapřažení celého kolejiště k tažnému ústrojí slouží tažná lišta(vodící lišta pro venkovní lamelové rolety),která se spustí od stropu ke kolejišti,podvlékne se pod krátké úhelníky na bočnicích,zaaretuje se závlačkou nebo vrutem by se nesesmekla a může se jet nahoru.Aby jízda nahoru byla stabilnější,opatřil jsem zadní kulisu na každém kraji párem malých koleček a aby tako kolečka nelezla stále po zdi,přišrouboval jsem na zeď v dráze koleček na každé straně hliníkový L-profil20x40mm(větší plocha na zeď,mnší ke středu kolejiště),po kterém se kolečka odvalují a zároveň jsou hranou 20mm držena ve stabilní poloze co se týká stranového posunu.Při sjetí kolejiště do spodní(jezdící)polohy,pouze rozložím boční dvojdílnou podpěru,která má dva pantové klouby a celé kolejiště dosedne na tuto podpěru(je z hliníkových vodících lišt od rolet,jako tažná lišta) a zároveň na boční olemování přišroubované na zdi po zbylém obvodu.Aby bylo stabilní při bočním posuvu,lze osadit téměř kamkoliv nějaké trny či cosi(třeba i polepit styčné plochy gumou...),ale u mě je to stabilní dost i tak.Tažná lišta se poté vyvlékne a vyjede samotná ke stropu,aby nepřekážela.Při nutnosti oprav ve SN lze lehce kolejiště vysunout směren do místnosti,vyjmout zadní kulisu a opravovat.Aby nespadlo stačí sjet s tažnou lištou dolů a zapřáhnout ho a je jak na houpačce.

Období

Statistiky

  • 16 fotek
  • 1 se líbí

Fototechnika

Panasonic DMC-LS80

Nastavení

Nahlásit album
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
DK
Komentáře Přidat